מה ההבדל בין עורך דין רגיל לדיני משפחה, ומתי צריכים לפנות לכל אחד?

מה ההבדל בין עורך דין רגיל לדיני משפחה, ומתי צריכים לפנות לכל אחד?

תחום דיני המשפחה מורכב מהקשרים המשפטיים בין בני משפחה. מערכות יחסים אלה יכולות לכלול מערכות יחסים של הורים, ילדים, בני זוג, אחים ואפוטרופוסים. סוגיות הכרוכות בדיני משפחה יכולות לכלול: נישואין, גירושין, משמורת ילדים, מזונות ילדים, אימוץ, זכויות רבייה, אבהות ואלימות במשפחה.

דיני משפחה כוללים את הכללים, התקנות והחוקים העוסקים בקשרים משפחתיים, לכן לרוב משפטים בתחום זה כוללים גם פן יותר אישי ורגשי. עורכי דין לדיני משפחה מסייעים ללקוחותיהם להגיש בקשת גירושין, בקשת משמורת וביקור ילדים, מזונות ילדים וכו'. עורכי דין מנוסים מסייעים גם ללקוחותיהם בקביעת אבהות, קבלת צווי הרחקה של אלימות במשפחה, חלוקת רכוש, חלוקת חובות ועוד.

מה ההבדל בין עורך דין רגיל לעורך דין לדיני משפחה?

עורך דין לדיני משפחה בעצם מתמחה במקרים העוסקים בכל מה שקשור למערכות היחסים בין בני משפחה כפי שתיארנו קודם לכן. מה שמייחד עורך דין לדיני משפחה הוא שההוכחות וההסכמים בהם עוסקים לרוב המקרים הם כאלו שניתנו בעל פה ואין להם סימוכין בכתב. בניגוד לכך שאר התחומים לרוב מתעסקים בהסכמים ובחוזים כתובים ומסודרים.

תחום דיני המשפחה הוא מאוד אמוציונלי, לכן עורך דין לענייני משפחה צריך לדעת איך לתמרן בין הרגשות והטענות הסובייקטיביות של הלקוח בזמן הסכסוך המשפחתי לבין שיקולים המקצועיים במקרה.

מתי חשוב לערב עורך דין לעייני משפחה?

סכסוכים משפחתיים יכולים להיות מאוד אישיים ולא תמיד נוח לערב עורך דין שהוא בעיקרון איש זר לתוך עניינים פרטיים. למרות זאת, לפעמיים אין ברירה ובמקרים של סכסוכים קשים שפורצים בין בני משפחה ולא ניתנים לגישור, חשוב להיוועץ בעורך דין מנוסה לענייני משפחה, וחשוב מאוד לעשות זאת בהקדם האפשרי, ללא דיחוי. מקרים שמעורבות עורך דין היא מומלצת הם בעיקר מקרי אלימות במשפחה, אפוטרופסות, משמורת ילדים, ירושות והסכמי ממון.

בחירת עורך דין שמתאים לך

כאשר מחפשים עורך דין לדיני משפחה צריכים לשים דגש על הניסיון שלו, כפי שציינו התחום הוא מאוד דינאמי ואמוציונלי בנוסף לכך החוקים והתקנות המתאימים לכל מקרה יכולים להשתנות עם הזמן בהתאם למצב- בין אם זה שינוי החוקים כפי שנעשה בשנים האחרונות בתחום קביעת מזונות ומשמורת ילדים או בגלל המצב הדינאמי במקרה כמו שינוי במצב הכלכלי, גילאי הילדים וכו' .

התחום מאוד מורכב ועורך דין העוסק בתחום צריך לדעת לעבוד מעבר לעובדות ולחוקים היבשים ולדעת לפעול גם בהתאם למצב הרגשי.

לכן, חשוב לבחור עורך דין שאכן מתמחה בדיני משפחה ועדיף כזה שמתמחה אף בתחום הספציפי של המקרה שלכם בין אם זה גירושין, משמורת ילדים, ירושות וכו'. בנוסף, כדאי לבחור בעורך דין שיש לו לפחות מעט ניסיון קודם כך שהוא יודע כיצד משפטים מסוג זה מתנהלים על מנת שידע לפעול במקצועיות אך גם תוך כדי התחשבות ברגשות המעורבים.

אהבתם? איזה כיף, עכשיו ספרו לחברים :)

Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Pinterest
יוחנני

יוחנני

גם זה יכול לעניין אותך: