הכל על חריטת וכרסום CNC והאם יש את זה בתל אביב

הכל על חריטת וכרסום CNC והאם יש את זה בתל אביב

עולם הייצור התעשייתי מלא בכל מיני מושגים שנשמעים מוזרים ומשונים למי שאינו מגיע מהעולם הזה. אולם מה שחשוב לדעת הוא שכמה מתהליכי הייצור שנמנים מבין התהליכים העיקריים ביותר בעולם הזה הם משמעותיים ביותר וכדאי להכיר אותם. במאמר הקרוב נספר לכם את הכל על חריטת וכרסום CNC והאם יש את זה בתל אביב.

מי משתמש בחריטת וכרסום CNC?

תהליכי הייצור של חריטת וכרסום CNC משמשים תעשיות רבות בארץ ובעולם כמו תעשיית האלקטרוניקה, חברות הנדסה, התעשייה הצבאית ועוד. מדינת ישראל נחשבת ליצרנית וליצואנית עיקרית ומובילה בעולם בתחום הכלים לעיבוד השבבי. חריטת CNC הוא מונח שמתייחס לתהליך העיבוד של חלקים סימטרים וציריים. החומרים שעוברים בדרך כלל את תהליך החריטה באמצעות מחרטה הם חומרים כמו חומרים פלסטיים, חומרי עץ ומתכות.

איך זה עובד?

מדובר על מכונות שנמצאות בשיא הקדמה הטכנולוגית. אם בעבר העבודה היתה ידנית, לקחה הרבה זמן, המון אנרגיות וגם היתה זקוקה לכוח פיזי להפעלת המכונות, הרי שהיום באמצעות טכנולוגיית ה-CNC הדברים הופכים להרבה יותר פשוטים, הרבה יותר מהירים וכמובן – ממוחשבים.

מחרטות, הן מכונות החריטה, עובדות בצורה שבה הן מסירות שכבות מחומר הגלם, זאת על מנת ליצור את דפוס החריטה הקבוע לאותו החומר. המכונות המתקדמות יותר מאפשרות רמות דיוק יוצאות דופן שלא נראו כאן בעבר.

הכל על חריטת וכרסום CNC והאם יש את זה בתל אביב

כרסום CNC הוא ביטוי שמתייחס לתהליך אותו עוברים חומרים שמעובדים בצורה מדויקת למשטחים צורתיים ומישוריים. הכרסמת הפשוטה והקלאסית, היא המכונה שמשמשת לשיטת הכרסום, נעה בשלושה צירים שנקראים גם צירי X, Y, Z, ואילו כרסמות מורכבות יותר מכילות בין אחד לשני צירי סיבוב נוספים, שנקראים צירי A ו-B.

בשטחי העיר תל אביב קיימות כמה וכמה מעבדות ומפעלים לעיבוד שבבי, שמשתמשות במחרטות וכרסמת גם הקלאסיות והפשוטות וגם בכלים מתקדמים יותר, כמו כלים ממוחשבים של חריטת CNC וכרסום CNC.

ויש גם מכונות משולבות

בשנת 2020 אין צורך להשתמש במכונת חריטה בנפרד ובמכונת כרסום בנפרד. היום קיימות מכונות משולבות של חריטת וכרסום CNC, המאפשרות שילוב בין שתי הטכניקות שלהן. הן בעלות חמישה צירים בתחום הכרסומים, ושני פוטרים בתחום החריטה. יחד, הם אוחזים בחומר הגלם בזמן כל שלבי הייצור, והעובדה הזו מאפשרת ייצור פריט וקבלת הצורה המוגמרת שלו בעת ובעונה אחת.

לסיכום…

כשמדברים על התפתחות טכנולוגית והליכה קדימה, כרסום CNC וחריטה נחשבות היום מבין הפיתוחים המתקדמים ביותר בארץ ובעולם, והן משמשות היום מפעלים רבים ברחבי עולם. השימוש במחרטות בנפרד, בכרסמות בנפרד וגם במכונות המשולבות, מביא היום לקצב ייצור מסחרר שמאפשר עבודה כפולה באותו הזמן.

אהבתם? איזה כיף, עכשיו ספרו לחברים :)

Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Pinterest
יוחנני

יוחנני

גם זה יכול לעניין אותך: