איך לבחור מטהרי מים?

איך לבחור מטהרי מים?

המים בישראל בחלק מהמקומות לא תמיד טובים באיכותם ולאדם הפרטי אין את היכולת לדעת כמה רעלים יש במים כאשר הוא פותח את הברז ומתכוון לשתות אותם.

בשל כך ניתן כיום לחבר לברז בבית מטהר מים וכך להימנע ממים עם רעלים.

בכתבה הבאה נדבר על מטהרי מים עבור המים בישראל, אילו סוגים קיימים כיום בשוק ואיך כדאי לבחור מטהר מים באיכות גבוהה.

 

הבעיות במי השתייה בישראל שמצריכות מטהרי מים בבתים

ישראל היא מדינה חמה ברוב השנה ובשל כך, חיידקים ומיקרואורגניזמים מתפתחים בה היטב וחיים לאורך זמן. חיידקים אלו מצויים בכל מקום והם נכנסים גם למי השתייה.

מעבר לחיידקים שחודרים למי השתייה, עלולים לחדור אליהם גם חומרי חיטוי, זיהומי קרקע ומתכות מסוכנות כמו עופרת לדוגמא.

מי השתייה מנותרים באופן קבוע על ידי משרד הבריאות, אך אלו דגימות מאזורים שונים שלא תמיד ניתן להסיק מהן על איכות המים בברז של כל תושב בישראל.

בשל כך ועל מנת למנוע סיכון בשתיית מי ברז מזוהמים, כדאי להתקין מטהר מים מומלץ לבית. כדי למצוא את מטהר המים הטוב יש להכיר קודם כל את ההיצע בשוק. 

 

סוגים שונים של מטהרי מים בישראל

בשנים האחרונות קיימת מגמה שבה רוב הבתים רוכשים בר מים הכולל חיבור למטהר מים. לפני שנבין איך לבחור מטהר מים טוב, עלינו קודם להבין אלו סוגי מערכות לטיהור מים קיימות.

 

מטהרי מים עם סינון עדין

מטהרי מים עם סינון עדין הם למעשה מטהרי מים שפועלים לסינון של חלקיקים גדולים בלבד. מסננים כאלו מתאימים למקומות שבהם המים מנותרים באופן קבוע ויש מידע שהמים באזור זה טובים וניתנים לשתייה.

רוב מתקני השתייה האוטומטיים משתמשים במסננים מסוג זה.

 

מטהרי מים עם סינון גבוה

מטהרי מים עם סינון גבוה הם מטהרי מים שמפרידים בין המים לבין מזהמים כימיים ורעלים הנחשבים לחלקיקים קטנים מאוד. לרוב אחרי סינון של מטהרי מים אלו, הטעם של המים ישתנה ויהיה טעים יותר.

מטהרי מים אלו נחשבים ליוקרתיים יותר ועלותם גבוהה יותר מהמטהרים עם הסינון העדין. 

 

איך לבחור מטהרי מים?

בבחירת מטהר מים יש שלושה קריטריונים חשובים. הראשון שמטהר המים יעמוד בכל התקנים וגם בתקן הישראלי. הקריטריון השני הוא בחירת סוג המסנן.

מסנני פחם הם מסננים שיש בכל תקופה להחליף אותם ולרענן ויש את מסנני האוסמוזה שהם מעט יותר יקרים, אך שווים כל שקל כי אפשר להיות בטוחים שהם יעשו את העבודה ויותירו את המים נקיים מחיידקים ורעלים.

מסנני האוסמוזה הם למעשה מטהרי מים עם סינון גבוה. מי טובים מערכות לטיהור מים הם חברה שניתן לרכוש ממנה מסנן מים מסוג אוסמוזה.

 

איך עובד מסנן מים באמצעות אוסמוזה?

מערכת לסינון מים המבצעת אוסמוזה עושה תחילה סינון לחלקיקים הגדולים שמזהמים את המים ומיד לאחר מכן, המים עוברים לתהליך האוסמוזה שבו הם עוברים סינון בעזרת ממברנה עם קרום חצי חדיר, כך שכל הרעלים הקטנים יותר יוצאים ועוברים את הסינון. 

 

אהבתם? איזה כיף, עכשיו ספרו לחברים :)

Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Pinterest
יוחנני

יוחנני

גם זה יכול לעניין אותך: